تاریخ یوونتوس آرشیو خبر ها
بوفون: به نقطه‌ ای رسیدم كه به خود گفتم: «دیگر كافیست جی‌ جی!»

بوفون: به نقطه‌ ای رسیدم كه به خود گفتم: «دیگر كافیست جی‌ جی!»

 

پنج ماه پس از جدایی جانلوئیجی بوفون سنگربان فراموش‌نشدنی یووه با این باشگاه و پیوستن به پاریسن‌ژرمن فرانسه، این ستاره افسانه‌ای فوتبال ایتالیا در گفتگو با برنامه «تیكی‌تاكا» شبكه تلویزیونی Sport Mediaset از رازهای این تصمیم، خداحافظی‌اش از تیم ملی، روزهای دوری از یوونتوس و وضعیت باشگاه جدیدش (پی‌اس‌جی) سخن گفته است. بخش‌هایی از این گفتگوی مفصل كه مرتبط با بوفون و یوونتوس است را با هم می‌خوانیم:

 

قطعاً خداحافظی‌ام از تیم ملی، بهترین و عادلانه‌ترین تصمیم بود. تصمیمی كه می‌تواند با ایجاد فضا برای دروازه‌بانان جوان، دوره‌ای جدید برای این پست در فوتبال ایتالیا فراهم كند. جانلوئیجی دوناروما، ماتیا پرین، الكس مرت، السیو كرانیو و حتی سالواتوره سیریگو همگی گلرهایی شایسته و توانمند هستند كه می‌توانند بهترین گزینه برای حراست از دروازه آتزوری باشند.
مطمئناً دلم برای یووه تنگ می‌شود؛ اغراق نمی‌كنم و نمی‌گویم بیانكونری همه‌چیز من است اما نمی‌توانم این را نیز كتمان كنم كه «یوونتوس» تكه‌ای بسیار مهمی در تمام زندگی‌ام بوده است. هرچه باشد، حدود 2 دهه همراه این تیم بودم و با آن زندگی كرده‌ام. هر لحظه از حضورم در كنار یووه را با هدفی مشخص سپری كردم. شاید اكنون در مسیری دیگر قرار گرفته‌ام و از این باشگاه جدا شدم اما این تصمیم با احترام و مفاهمه دو طرفه صورت پذیرفت.
هفت فصل رویایی و سرشار از پیروزی و موفقیت را در بخش پایانی حضورم در یووه گذارندم. طبعاً دوست داشتم همچنان همراه با تیم این روند را ادامه دهم اما در نهایت به نقطه‌ای رسیدم كه به خودم گفتم: «دیگر كافیست جی‌جی!» پس بعد از یك دوره طولانی مذاكرات دوستانه با رئیس باشگاه تصمیم گرفتم به دوران حضورم در یووه خاتمه دهم. اینكه عالی‌ترین مسئولان باشگاه به من اهمیت فراروانی می‌دادند و آماده تمدید قراردادم بودند برایم باعث افتخار و خوشحالی فراوان بود اما شخصاً به این نتیجه رسیدم كه آن مقطع بهترین زمان برای پایان دادن به یك دوره پرشكوه و فوق‌العاده بود. در ماه می وقتی آماده خداحافظی‌ام از فوتبال بودم، پیشنهاد پی‌اس‌جی از راه رسید تا تردیدهای من نیز آغاز شوند. پس از بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیدم كه می‌توانم یك یا دو سال دیگر نیز بازی كنم. پس عجیب‌ترین و شاید غیرطبیعی‌ترین تصمیم زندگی‌ام را در متفكرانه‌ترین حالت ممكن اتخاذ كردم و به پاریس رفتم. من و یووه به بهترین شكلِ ممكن با یكدیگر وداع كردیم و این تمام آن چیزی بود كه من همیشه دوست داشتم اتفاق بیافتد.
هرگز نباید احساس كرد رفتن من باعث ضعیف‌تر شدن یوونتوس در پست دروازه‌بانی شده است. اگر من رفتم در عوض ستاره‌ای به نام كریستیانو رونالدو به تركیب تیم اضافه شده است. فكر می‌كنم بعد از سالها یك شوك و ورود بازیكنی مثل او برای باشگاه نیاز بود. حضور او به تیم انرژی می‌دهد و انگیزه‌ همه را برای كسب پیروزی‌های بیشتر افزایش می‌دهد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: